|
|
|
A jobb vágány helyének alépítménye aug. 2.-án |
Az átjáró után még az esővíz
elszivárogtató csöveket fektetik |
|
|
|
A
fehér "szőnyeg" a csapadékvíz elvezetését
segíti |
A végponti oldalon elbontásra került
az átjáró rámpája, és már épül a közúti aluljáró
betonfala |
|
|
|
Felsővezeték-építő
szerelvény
|
Az épülő bal vágány szeptember 2.-án
|
|
|
|
1. - 2. vágány új kitérői
|
|
|
|
4.
vágány aláverése folyik szept. 8-án
|
Az ideiglenesen megbontott 2. vágányt
is helyreállítják
|
|
|
|
Készen vannak az aluljárók esővédő
tetői is
|
Az
állomásépület tetejét is felújítják
|
|
|
|
A62
003 Monorierdőn zúzottköves kocsikkal, szeptember 15-én
|
Délután
ugyanott már a felsővezetékesek dologznak a pályán
|
Másnap
a bal vágány felett bontják el a vezetéket.
A143 (ex. ABmot 362, rev. Sm 22.09.89.) is ott volt a
szerelvényben
|
|
|
|
Monori végponti vágányzat bontása
szeptember 28.-án. Csupán a fixen bekötött 5. vágány
szolgál átmenő vágányként mindkét irányba!
A vonatok a monori bejáraton, illetve Pilisen várnak az
ellenmenetekre. Ha csak az egyik is késik, órákra
borul a menetrend...
|
|
|
|
A
bal vágány 7-8 méterrel távolabb került
|
Szerkezetileg már készen van a közúti
aluljáró
|
A
helyes irányú átszelés az aluljárón túlra került
|
|
|
|
Két hete A27 003 (M40) is itt segédkezik,
általában a betonozó szerelvényt szokta kiszolgálni
|
|
|
|
A díszburkolatot tovább építették
az aluljáróig, amely szeptember 30-tól már üzemel,...
|
...csak az egyvágányú közlekedés
miatt a 2.-3. vágányhoz még nem lehet feljönni
|
|
|
|
Most még szép tiszta... De meddig...?
|
A hátsó kijárat. A babakocsirámpa
hiánya
sokaknak fog bosszúságot okozni!
|
Látkép a lépcső
tetejéről. Itt egy parkoló fog épülni |
|
|
|
A kijárat kívülről.
A mozgássérült emelő még letakarva van
|
Az új biztosítóberendezési épület
is javában épül, a régi pedig kibővül
|
Esti
hangulat - 2718 érkezik az 5. vágányra
|
|
|
|
Október 19.-én délután Monor-Pilis
közti jobb vágány átadása előtt feszültségmentesítés
mellett zajlott a forgalom.
A kitoló dízelgép M61 006, amely 18 órakor már pihenőt
tartott az 5. vágányon, a késve beérkezett 2636 mögött
|
|
|
|
Az aluljáró elkészült hídszerkezete
november 6.-án
|
|
|
|
Október
11.: Monorierdőn elkészült a magasperon |
2005. január 9.: a nem kellő mélységbe
visszaásott korlátoszlopok egy része már (a maradék
pár héttel később) kidőlt a rajtuk keresztülmászó
emberek súlyától |
|
|
|
2005.
január 16.: az 1. vágány peronja még mindig nem készült
el, de a zajvédő fal már áll |
Az
energiaellátást napelemek is segíteni fogják |
Látkép
az Ady úti (kezdőponti) átjáró felé |
|
|
|
Az
1. vágány peronjának végén már áll a jelző tartógyámja |
A
kezdőponti átjáróban külön lámpával védett út létesül
a gyalogosoknak |
A
volt Maggyári iparvágányt nem szedték fel,... |
|
|
|
... ha a volt Maggyár leendő vevője
kéri, visszaköthetik a rakodóvágányba |
|
|
|
Sínáramkörök
helyett kerékszámlálók érzékelik a vágányok
foglaltságát |
A volt Állami Gazdaságba (jelenleg
betonüzem) vezető iparvágányt sem bontották el,
hanem ... |
|
|
|
... visszakötötték
a rakodóvágányba |
A régi
biztosítóberendezési épület érdekes megoldással új
tetőt kapott |
A
peron felöl sokkal barátságosabban néz ki az új épület |
|
|
|
Az állomásépület is átalakul, új
hullámlemez tetőt kapott |
A
peronokra padokat és szemeteseket helyeztek ki |
|
|
|
Bízzunk
benne, hogy sokáig ílyenek maradnak! |
A rakodóvágányból kiágazó vágány
is tovább épült,... |
|
|
|
... a pályafenntartási telepen belül
is kiépítették |
A
kerékszámláló érzékelői és egy siklasztósaru van
a kitérő előtt |
|
|
|
A
zajvédő falnak és az átépített pályának köszönhetően
a környéken csökkent a zajszint |
Állomástábla
a peron végén |
Az
aluljáró fölé is zajvédő fal került, ami a most
veszélyes gyalogosforgalmat is gátolja |
|
|
|
A
fal a Kistói útról az állomás felé nézve |
És
a fal mögé nézve... |
Ez
pedig töltés másik (páros) oldala |
|
|
|
A tereprendezést itt is elkezdték |
A
2724-es személyvonat Monorierdő felé halad |
|
|
|
Pillantás
a felüljáró alá
(a hangélmény itt teljesen egyedi) |
A
fal 50 méter után véget ér |
Látkép
az állomás felé a falakon belül,... |
|
|
|
...
és azon felül,... |
...
valamint Monorierdő felé |
Az
átépülő állomásépület május 5-én |
|
|
|
Az új jelzők már fel vannak állítva,
de még nem működnek
|
A
"kivágott" régi jelzők egy halomban hevernek
|
|
|
|
Július 29: az aluljáró átadása a
magas belvíz miatt sajnos csúszik a tervhez képest egy
hónapot
|
És
eljött a várva-várt nap:
|
|
|
|
augusztus 10-én délelőtt megtörtént
az aluljáró ünnepélyes átadása, és délben már
birtokba is vehették a közlekedők!
|
|
|
|
Az állomásépület is szépülget
lassan. A bal oldali képen még látszik, milyen volt az
első festése júniusban
|
Szeptember
2-án már nyitnak a büfék is
|
|
|
|
2006.05.13: a befejezés igencsak csúszik, de a kivitelező elköltözik a rakodóterületről |
2007. január: az állomás még mindig nincs készen teljesen. A helyi vonatok csonkavágánya ugyan elkészült a menetrend-váltásra, de adminisztratív okokból nem lehet használni |
|
|
|
A rakodón túli területet szépen eldózerolták |
A biztosítóberendezést is beüzemelték, de a vonatok csak 80km/órás sebességgel haladhatnak át |
|
|
|
Az 1. vágány peronjának közepén van egy kis kijárat a leenső P+R parkolóhoz |
A konténer-forgalmi iroda már üresen áll, visszaköltöztek az állomásépületbe |
A rengeteg törmeléket innen is eltüntették |
|
|
|
Ezek az üvegtáblák sem maguktól törtek ki! Pár napja csinálta valami vadbarom |
A másik oldalon, az utolsó esőbeállónak már egyetlen üvege sincs! :-( |
|
|
|
A mentők és egyéb járművek bejutását nagyban megkönnyíti a nemrég elkészült aszfalt |
Pillantás a végponti kijárati jelzők felé.
A háttérben a munkások a zajvédő falat építik |
P+R parkoló a 2. vágány mellett, a volt rakodó helyén. Hétköznap sok autó parkol itt |
|
|
|
Nagy reflektorok világítják meg sötétben a területet |
Az állomásépület buszforduló felőli oldala |