A vonal bezárása óta egy maroknyi lelkes vasútbarát tartja hajtányokkal járható állapotban a pályát a kiskunmajsai vonalon. Kitakarítjuk az átjárókat, eltávolítjuk az űrszelvénybe belógó növényzetet, esetlegesen kidőlt fákat és ha kell, javítjuk pályát. Mindezt önkéntes munkával, saját szabadidőnkből, pénzünkből, a vasút iránti lelkesedésből tesszük.
Erre épül fel a Kiskunsági Hajtánypálya ötlete, amely az ausztriai Sonnelandhoz hasonlóan emberi erővel meghajott hajtányokkal tenné majd lehetővé a pálya egy szakaszának felfedezését a látogatók számára |
|
|
|
Az átjárók rendszeresen eltömődnek, azokat minden alkalommal kitisztítjuk |
Hét év után, nem kevés bozótharc és favágás árán újra eljutottunk a vonal végpontjára, Kiskunmajsára |
Jakabszállás előtt a szántóföldről homokkal borította be a pályát a viharos szél |
|
|
|
A 131-es szelvényben a főútról leszorított kamion és a rakománya felborult és megrongálta a pályát. Több önkéntessel együtt ezt is kijavítottuk a MÁV-tól kapott anyagok és eszközök segítségével |
Deformálódott sínszál eltávolítása |
|
|
|
Valódi régiségek kerülnek a pályába! |
A motoros flex nagyon jó szolgálatot tett, egy perc alatt elvágta a sínt |
|
|
|
A fiamra és a barátaira rájuk fér a testmozgás :-) |
|
|
|
|
|
|
|
Betét eltávolítása a betonaljból |
Lecsavarozásra váró sínszál |
Védősín átrakása az átjáróba |
|
|
|
Talpfa befűzése |
|
|
|
Sötétedés után egy hajtány fényszórója mellett folyt tovább a munka. Este 10 órára az átjáró vissza lett adva a fogalomnak. |