j

Hajtányozás a Feketegarami Erdei Vasúton (ČHŽ) 2009.08.22-én

Feketegarami Erdei Vasút főbejárata Feketebalogon az utcáról nézve A felvételi épület innenső felében kis múzeum található  
A telep látképe egy padlásfejáróról A járműveket persze érdemes közelebbről is szemügyre venni
BN-30  
Grill-kocsi :-D Öreg darab: Smoschewer & Co., 1918, Breslau Ezek a kerékpárok úgy néznek ki, mintha most gyártották volna őket. És tényeg!
A teep hátsó végében lévő felújításra váró mozdonyszínben két hajtány lakik Egy hajdan motoros jármű És egy bringahajtány
A kép ugyan bemozdult, de ez ad neki egy sejtelmes hangulatot ;-)
Egy melléképület oldalában három motoros hajtányt is találunk Közben a hajtányok is felsorakoznak a vidravölgyi induláshoz
Nem lehet elég korán kezdeni :-) Aztán csak nem tudtunk elindulni a szállás kifizetése miatt, így Golyó a kényszerű pihenést választotta
Ezek bizony matuzsálemi korú magyar gyártású sínek! Talán Witkowicz?
11 órakor végre engedélyt kapunk az indulásra a 4km-es vidravölgyi vonalon!
Bájos, ahogy a házak mellett kanyargunk
Hamarosan magunk mögött hagyjuk a falut és az emelkedős pályán az erdő felé haladunk tovább
Hét hajtány jön mögöttem Mivel azt mondták, hogy a vonal végéig mehetünk, meg sem állunk Vydrovo megállóban A pályát itt már nem használják, nagyon zötyögünk a köveken
Teherautók miatt némi föld került a pályára. Letisztítottuk és tovább indulunk

Az úttól kissé eltávolodva már kétoldalról erdő vesz körül, aztán csak feltűnik a pálya vége

Beérkeznek a többiek is
Gyalog indulunk tovább felderíteni a pálya folytatását

Úgy 50 méter múlva már csak egy aszfaltutat találunk vasút helyett :-/
Egykor innen két völgybe 3km-es szárnyvonalak vezettek

Különleges a pálya végét jelző domb: óriáshangyák hordták össze főként fenyő-túlevelekből! :-o Hamuház-utánérzés :-) A nagy kutyus csak látszatra ijesztő:
Angi lábára telepszik és nyúzatja magát Visszaindulunk Vydrovoba A közelében lévő skanzennél persze megállunk
 
  A táj gyönyörű, a hajtánysor is jól mutat a fenyves előtt
  11:40-kor toltmenetben megérkezik a háromkocsis vonat Ilyen lett a hajtányos pólónk!
Az ábra egy grafikus ismerősöm alkotása
Negyed egykor megérkezik a MÁVAG gyártmányú (1918-ban gyárott) gőzös vontatta szerelvény
Fél óra múlva pedig elindulunk lefelé Feketebalogba A szállásunk szerencsére elég közel van a vasúthoz :-)
Feketebalogból a vonat előtt továbbmehetünk a vasút másik végállomása, Henriktelep felé
  Fotómegállás Sitárkán. Nem a fényképezőgép tréfál, a háttérben lévő felhők egyre sötétebb színben tornyosulnak

Felülről lelógó fenyőágak és meredek sziklafalak melett haladunk
A friss hegyi levegőt harapni lehet! Már ha nem közvetlen Golyó után haladunk...
Raktárként funkcionáló teherkocsi egy mellékvágányon
Angi és Bubi
Meg is nézzük, merre vezet az a mellékvágány
Valaha át a hídon és még 23,5 km-en egy szárnyvonal volt!   Már dörög az ég!
Az eső csepegni kezd, de a házak látványa megnyugtató, hogy nemsokára a vonal végéhez érünk A kisgarami fatelep melett haladunk el
A normál nyomtávú iparvágány kissé eltávolodva a henriktelepi megállóba torkollik
Mi átbújunk a normál nyomközű vasúti híd alatt, aztán áthaladunk a Garam folyó hídján Az egyre jobban csepegő eső miatt Golyó kavicsozza a csúszós síneket, hogy el tudjon indulni
Angi már nem ázik meg Komoly viharfelhőnek látszik! Gyorsan átállunk a megkerülővágányra
Mire ezt befejezzük, már esik is az eső Nem érdekel, hogy esik, visszagyalogolok a hídhoz lefotózni a beérkező vonatot
Meg van süllyesztve a híd alatt a pálya, ezért "törik" meg ilyen furcsán a szerelvény Persze a hídra is felmászom, hogy megörökítsem a megállót
Alattam a kisvasúti pálya Az Mk48 körüljár. Hogy ne akadályozzuk, kimegyünk a hídra Pontban 15 órakor elindul a vonat Feketebalogba
  Negyed óra múlva az eső is eláll, így mi is visszaindulunk Ritka alkalom: én is rajta vagyok a képen. Fotó: Golyó
Reméljük, hogy az itt dolgozó vasutasokban jó benyomást hagytunk és máskor is lesz alkalmunk hajtányainkkal ellátogatni ide!

<- Vissza